השתלת שינים דיגיטלית

השתלת שיניים דיגיטלית בחיפה

השתלת שיניים דיגיטלית היא פריצת דרך ומהפך טכנולוגי בתחום רפואת השיניים שהתפשטה בשנים האחרונות כמעט בכל מרפאות השיניים ברחבי העולם בזכות הדיוק, היעילות, מינימום הפגיעה הכירורגית והאפקטיביות המרבית.

השתלת שיניים דיגיטלית הינה פרוצדורה בה ממלאים העזרים הטכנולוגיים והמערכת הממוחשבת תפקיד מרכזי המסייע בהליך השתלת השיניים טרם ההשתלה, במהלכה ואחריה שהשפעתה באה לידי ביטוי גם לאחר מכן בתוצאה הסופית לאורך השנים.

השתלת שיניים דיגיטלית הינה טכניקת טיפול חדישה ומתקדמת ביותר להשתלות שיניים המאפשרת לכירורג פה ולסתות מומחה בשילוב רופא שיניים משקם טרם ההשתלה לבצע תכנון עתידי של החדרת השתלים הדנטליים והשיקום האסתטי בהתאמה אישית ובדיוק מקסימלי לכל מטופל ומטופלת הסובלים מחוסר שיניים מוחלט, לבעלי תותבות וגשרים מודבקים גם במקרים רפואיים מורכבים של מטופלים שקודם לכן נחשבו לא מתאימים לפרוצדורת ההשתלה ורצו לעבור טיפול כירורגי של השתלת שיניים. *במקרים מתאימים בלבד!

שימוש בעזרים הטכנולוגיים של השתלת שיניים דיגיטלית מסייע ומאפשר לכירורג פה ולסתות מומחה לקבל תמונת מצב וראייה כוללת באמצעות הדמייה תלת מימדית של כל רקמות השן, הלסתות והשיניים הסמוכות טרם ביצוע ההשתלה. לקבוע בהנחיה ממוחשבת על גבי מסך המחשב את מידות, מיקום וזווית הכנסת השתלים הדנטליים באופן מדויק ועם מינימום פגיעה כירורגית ללא חתכים ותפרים מיותרים ועם אפקטיביות מרבית תוך הימנעות מפגיעה בכלי דם, עצבים וסינוסים ותוך הימנעות מסיכונים וסבוכים מיותרים.

בנוסף, לזהות כשלים ובעיות העלולות לצוץ במהלך הטיפול הכירורגי של השתלת השיניים, למנוע הפתעות לא רצויות ולאפשר הצלחה גבוהה יותר של קליטת השתלים הדנטליים ללא טעויות אנוש תוך הקטנת סיכונים המונעים כישלון בהשתלת השיניים.

יתרה מזאת, השתלת השיניים הדיגיטלית גם חוסכת זמן ומפגשים מיותרים ומשך הטיפול תלוי המטופל והמטופלת יחסית קצר בשל ההתערבות הכירורגית המינימלית המאפשרת גם החלמה מהירה מאוד יחסית במקביל לייצור כתרים אסתטיים איכותיים שתוכננו בדיוק מקסימלי טרם ההשתלה ע"י רופא השיניים המשקם.

חמישה שלבים מרכזיים להליך הכירורגי של השתלת שיניים דיגיטלית

שלב ראשון הדמיית חלל הפה: ביצוע אבחון דיגיטלי וממוחשב של חלל הפה באמצעות צילום וסריקה המיועד ליצירת הדמיית ומודל תלת ממד של חלל הפה, שורשי השיניים, עצם הלסת וכל פרט רלוונטי לפרוצדורת ההשתלה. צילום וסריקה הנ"ל מספקים למומחה לכירורגית פה ולסתות בשילוב רופא השיניים המשקם את כל המידע המרחבי הנדרש על מנת לתכנן ולבנות את תכנית הטיפול העתידי בהתאמה אישית למטופל.

שלב שני תכנון הטיפול: ביצוע תכנון ממוחשב של הטיפול הכירורגי להשתלת השיניים באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית וממוחשבת בה נעשה שימוש בתוכנה המאפשרת למומחה לכירורגית פה ולסתות בשילוב רופא השיניים המשקם לבחור את השתלים והכתרים האופטימליים בהתאמה אישית למטופל ולמקם אותם בדיוק מרבי בהיבטים של מיקום, זווית, עומק חדירה ועוד. כל זאת, על גבי הדמיה תלת ממדית שנערכה בשלב המקדים.

שלב שלישי הדפסת תלת ממד: את תכנית הטיפול שתוכננה למטופל בהתאמה אישית בשלב המקדים, מפענחת התוכנה לתוצר הסופי, מודל תלת ממד של סד כירורגי אשר מודפס באמצעות מדפסת תלת ממד. בנוסף, בשלב זה מדפיס רופא השיניים המשקם במקרים מתאימים בלבד את הכתרים הזמניים שעוצבו בשלב הקודם למטופל על מנת שכבר בתום הטיפול המטופל יוכל ליהנות מחיוך אסתטי.

שלב רביעי פרוצדורת ההשתלה: בתום כל שלבי ההכנה הדיגיטלית והממוחשבת, מגיע הרגע בו רואים את היישום בפועל של תרומתה החשובה של העזרים הטכנולוגיים. כירורג פה והלסתות המומחה מניח על גבי לסת המטופל את המודל תלת הממד של הסד הכירורגי שהודפס בו מסומנים מקומות הקידוח הרלוונטים ומתחיל בביצוע הקידוח והחדרת השתלים בהתאם למבנה הסד בזווית והעומק המדויק. הסד עצמו מונח באופן מדויק ומושלם על גבי לסת המטופל ולאורכו מספר חורים כמספר השתלים הדנטליים שיש להחדיר ללסת המטופל. כל חור כאמור, ממוקם בדיוק מקסימלי ובמיקום הרצוי, כאשר כל חור בנוי בצורה כזאת שניתן להחדיר דרכו את המקדח רק בזווית אחת ועד לעומק מקסימלי מוגדר ובכך למעשה, מושגת רמת הדיוק שלא היה ניתן להגיע אליה בעבר ללא המערכת הממוחשבת והדיגיטלית לטיפול הכירורגי של השתלת השיניים.

שלב חמישי השיקום ע"ג השתלים הדנטליים: לאחר החדרת השתלים הדנטליים ותקופת החלמה קצרה על מנת שתהליכי בנייה של העצם סביבו יתרחשו ללא הפרעה הכירורג חושף את השתלים לחלל הפה על מנת שרופא השיניים המשקם יבצע את השיקום של הכתרים ע"ג השתלים הדנטליים. לעיתים תלוי מקרה המטופל ניתן לבצע את החדרת השתל והשיקום באותו הזמן אך לא תמיד ולא לכל מטופל. חשוב לציין, כי הפרסומים הרבים המנסים לשווק כאילו ניתן לבצע את כל הטיפול ביום אחד באופן כוללני, מטעים ועלולים להוריד את סיכויי ההצלחה של הטיפול הכירורגי להשתלת השיניים.

הצילומים והסריקות נכנסים ישירות לתוכנה הדיגיטלית והמתקדמת המפענחת אותם ויוצרת מודל תלת ממד של סד כירורגי מפלסטיק עליו מסומנים אתרי ההשתלה באופן המדויק ביותר ואת הסד מניחים על גבי לסת המטופל לתהליך ההשתלה המבטיח לנו השתלת שיניים בטוחה ואיכותית במיקום הרצוי ובסטנדרט הגבוה ביותר תוך הימנעות מטעויות אנוש.

היתרונות של השתלת שיניים דיגיטלית

תכנון, דיוק מכל השתלה ידנית ויעילות מרבית הם היתרונות המרכזים ביותר שמעניקה השתלת שיניים דיגיטלית, אך יחד עם זאת, קיימים יתרונות נוספים שלעיתים עולים בחשיבותם על יתרונות אלו ומבניהן:

  • הערכות מוקדמת: אפשרות להכין את כל תכנית הטיפול כולל מודל תלת ממד של הסד הכירורגי טרם הטיפול וכמו כן, את השתלים הדנטליים כך שהמומחה לכירורגית פה ולסתות ערוך ומוכן לטיפול השתלת השיניים מראש.
  • מזעור התערבות כירורגית: התכנון המוקדם והביצוע המונחה ממזערים את כמות החתכים והפעולות הכירורגיות הנדרשות ובכך חוסכים זמן, כאב ובעיקר מקצרים ומקלים משמעותית על תהליך ההחלמה של המטופל.
  • זמינות גבוהה של הטיפול: התכנון, דיוק, יעילות ומזעור ההתערבות הכירורגית, תורמים בתורם להנגשת טיפול השתלת השיניים למטופלים שקודם לכן נחשבו לא מתאימים לטיפול השתלת שיניים. אנשים מבוגרים או הסובלים ממחלות כרוניות מסוימות שקודם לכן פרוצדורת ההשתלה הייתה סיכון עבורם כיום יכולים לעבור טיפול השתלת שיניים באמצעות הטכנולוגיה הדיגיטלית ובאמצעות טכניקות טיפול חדשניות שפותחו על בסיס השתלת השיניים הדיגיטלית.
  • יתרונות נוספים של השתלת שיניים דיגיטלית: איתור העצם האידיאלית להשתלה, ביטול הצורך בטיפולים כגון הרמת סינוס, מניעת סבוכים העלולים להתרחש כמו פגיעה עצבית, החדרת השתלים לחללים סמוכים בפנים ועוד. בנוסף, את ההשתלה ניתן לבצע במספר דרכים פופולרית של טכניקות השתלה שלא היו קיימות קודם לכן ובהן השתלת שיניים למחוסרי עצם בלסת באמצעות שתלים זיגומטיים.

החיוך שחלמת עליו קרוב מתמיד!

לפגישת ייעוץ ואבחון אנא מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן