השתלת שיניים בהעמסה מיידית

השתלת שיניים בהעמסה מיידית בחיפה

השתלת שיניים בהעמסה מידית בשנים האחרונות הלכה ותפסה תאוצה בתחום רפואת השיניים בזכות המהפך הטכנולוגי וטכניקות טיפול מתקדמות וכיום היא מהווה אופציה חדשנית ומועדפת לאנשים הסובלים מחוסר שיניים מוחלט ולבעלי תותבות וגשרים מודבקים.

השתלת השיניים בהעמסה מיידית מורכבת בעצם ממספר טכניקות חדשניות ומתקדמות להשתלת שיניים מביניהן השתלת שיניים בשיטות All On 4-6-8 הפופולריות המיועדות לביצוע השתלת השיניים יחד עם שיקום הפה בקיצור תהליכים ובשלב אחד.

נגן וידאו אודות חידושים בהשתלות שיניים בהעמסה מיידית | ד"ר אמיר וולף | ערוץ 13

למעשה השימוש במונח העמסה מיידית, נובע מכך שלאחר תכנון מראש של חלוקת עומסים נכונה כל הפעולות הנדרשות מבוצעות במסגרת אותה הפרוצדורה ובאותו היום, כך שבתום ההליך הכירורגי של הטיפול מתבצעת העמסה מיידית של השתלים הדנטליים או במילים אחרות החדרת השתלים הדנטליים על גבי הלסת או שתי הלסתות יחד עם כתרים זמניים.

לסיכום השתלת שיניים בהעמסה מידית מאפשרת באופן בטוח להשלים שיניים חסרות באמצעות שיטות טיפול חדשניות ומתקדמות, ללא זמן המתנה ארוך ובקיצור תהליכים המאפשרים למטופלים להקטין את הסבל ואי הנוחות, לשפר את איכות חייהם והביטחון העצמי ולהחזיר להם את היכולת התפקודית של מערכת הפה והלסתות עם חיוך אסתטי מבלי לסבול מתקופת ביניים ארוכה בה הם לא יכלו לתפקד ולחייך.

השתלת שיניים בשיטת 4 All On

השתלת שיניים בהעמסה מידית בשיטת All On 4, הינה שיטת טיפול מתקדמת להשתלות שיניים, בה נעקרות השיניים הרעועות ובמקומם מועמס לסת מלאה עשויה כתרים על גבי שתלים כדי לחסוך זמן בין שלב לשלב עבור מטופלים עם אובדן וחוסר מוחלט של השיניים. שיטת השתלת השיניים מתבססת על חלוקה אופטימלית של העומס על עצם הלסת ומאפשרת החדרת שתלים דנטליים ואת הרכבת מערכת השיניים השיקומית (הכתרים) על ארבעה שתלים.

שיטת השתלת השיניים 4 All On הומצאה בשנות השמונים ע"י דר' פאולו מלו והיא מבוססת על העקרונות שהיו מקובלים בשתלים דנטליים כבר בשנות השישים. דר' מלו איחד וקבע פרוטוקול עבודה נוח וברור שמאחד את הנתונים כאשר יוצרים בעזרת צילומי רנטגן ו- CT מדריך כירורגי מדויק של 4-6 שתלים דנטליים, כך שיווצר טרפז תלת מימדי עליו יהיה ניתן לבנות גשר קבוע של 12 שיניים.

בנוסף, במקרים מסוימים ועל פי שיקול דעתו המקצועי של המומחה לכירורגיה פה ולסתות, עשויים להידרש יותר מ-4 שתלים דנטליים לצורך ביצוע ההשתלה באופן אפקטיבי. במקרים אלה, נעשה שימוש במספר רב יותר של שתלים, אך העקרונות והטכניקה היא אותה הטכניקה, כך שבעצם שיטת All on 4 הפכה וכוללת בפועל את השיטות All On 6 ואת All On 8.

תהליך השתלת השיניים משולב עם שיקום בשלב אחד ודורש כמות עצם מספקת בנוסף לשלבים מקדימים של תכנון מדויק של מקרה המטופל. עקב הדיוק המרבי שנדרש לביצוע כל השלבים, ישנה חשיבות רבה לניסיון הכירורגי והשיקומי על מנת לבצע את פרוצדורת השתלת השיניים והשיקום בקיצור תהליכים ובאותו היום.

יתרה מזאת, במקרה בו שכמות עצם הלסת קטנה או שאיכות העצם אינה מספקת, ניתן להשתמש לדוגמה בשיטת All On 6/8 במקום All on 4 על מנת שהעומס יחולק בין מספר נקודות רב יותר.

לסיכום בהחלטה לבצע השתלת שיניים, אנו יודעים כי חשוב לכם מצד אחד שהטיפול יהיה בטוח, נוח ומהיר יותר ומצד שני שהתוצאות יהיו עם דיוק מרבי על מנת שתוכלו לשפר את איכות חייכם וכל זאת, מציעה לכם בדיוק השתלת שיניים בשיטת All On 4-6-8.

כיצד מתבצעת השתלת השיניים?

  • בדיקה, ייעוץ והכוונה רפואית: אצל המומחה לכירורגיה פה ולסתות לצורך קביעת תכנית טיפול מלאה לאחר צילום פנורמי ו-CT שיערך לצורך האבחון, הכירורג ייעזר בתוכנת מחשוב אשר מתרגמת את נתוני הצילומים ליצירת סד מנחה, הכולל בתוכו 4 חורים שינחו אותו בתכנון ומיקום השתלים, זווית, קוטר ועומק ההשתלה.
  • התקנת השתלים: הכירורג פה ולסתות המומחה במהלך הליך ההשתלה ימקם את הסד על גבי הלסת ובהתאם לתכנון יבצע קידוח ויחדיר את השתלים לתוך המיקום הרצוי בעצם הלסת בהרדמה מקומית, בתנאים הדומים לטיפול כירורגי שגרתי. למתרפאים חרדתיים קיימת אפשרות לטיפול בסדציה או הרדמה כללית.
  • זמן ההשתלה: תלוי מקרה המטופל.
  • ההליך: ביצוע השתלת שיניים בשיטת All On 4 מתבצע בשני שתלים קדמיים או אמצעיים המוחדרים בזווית ישרה של 90 מעלות, בעוד שני שתלים דנטליים אחוריים או חיצוניים מוחדרים בזווית 45 מעלות פנימה לצורך עיגון וחיזוק השתל הדנטלי בעצם הלסת ובנוסף, כדי שיהיה תמיכה ויציבות מרבית לקשת השיניים. יתרה מזאת, לאחר ביצוע השתלת השיניים, מותקנת קשת שיניים זמנית ובתום הטיפול ניתן ליהנות ממערכת שיניים חדשה.
  • ריפוי: לאחר מספר חודשים כאשר הלסת תגיע לתהליך החלמה רצוי מסיר הכירורג את קשת השיניים הזמנית ובמקומה מותקן קשת כתרים לשיניים קבועים אשר צפויה להישאר איתכם לאורך השנים.
  • תחזוקה: תחזוקה ומעקב קפדניים חיוניים לאחר ביצוע טיפול השתלת שיניים. התחזוקה תתבצע ע"י שמירה על הגיינת פה קפדנית יומיומית ע"י המטופל בביתו וע"י ניקוי מקצועי במרפאה בתדירות שתקבע ע"י הרופא בדרך כלל כל 3 חודשים ואחת לשנה תבוצע ביקורת תקופתית.

יתרונות השתלת השיניים בשיטת All On 4

להשתלת שיניים בשיטת All On 4 ישנם מספר יתרונות רבים ומשמעותיים אשר מעניקים לה ערך מוסף משמעותי מכלל טכניקות והשיטות השונות להשתלות שיניים ומבניהם:

  • שיעורי ההצלחה גבוהים: השתלת שיניים בשיטת All On 4 מתבצעת כידוע בכל רחבי העולם עם כשעור הצלחה  של הטיפול העומד על 97%.
  • השתלת שיניים מהירה: העמסה מיידית, תוך פרק זמן קצר ניתנת אפשרות למטופל מחוסר שיניים לתפקד כמעט כרגיל.
  • מתאים לאנשים שרוצים מאוד לקצר זמני טיפול עקב חרדה דנטלית, חיים מאוד אינטנסיביים ומניעה של חשיפת פה עם חוסר שיניים.
  • לרוב לא נדרשות פרוצדורות כירורגיות מורכבות ולכן זמן הטיפול וההחלמה מתקצרים.
  • מחיר: עלות נמוכה יחסית בהשוואה לשיקומיים קבועים אחרים. ישנה אפשרות להחליף קשת שלמה של השיניים באמצעות 4 שתלים דנטליים במקום שתל דנטלי נפרד עבור כל שן ומצב זה יוצר חסכון עקב צמצום בזמן הטיפול ומספר השתלים הדנטליים וכל זאת, עם שתלים דנטליים איכותיים.
  • טיפול יחסית קל למקרים עם רקמת עצם מספקת שמפתיחה פרוגנוזה טובה.
  • התאמה רחבה: אם אתם סובלים מחוסר עצם בלסת, סוכרת או בעיות רפואיות אחרות שהפכו אתכם למסורבי טיפול השתלת שיניים, שיטת All On 4 יכולה להיות הפתרון עבורכם, בהיותה שיטה בעלת התאמה רחבה כמעט לכל מטופל.

חסרונות השתלת השיניים בשיטת 4 All On

  • לא מתאימה לכל המטופלים, בעיות בריאותיות משמעותיות עלולות לגרום לקשיים בטיפול.
  • דרושה כמות ואיכות מספקת של עצם התחלתית.
  • במידה ואחד השתלים נכשלים ישנו צורך בביצוע שתל וגשר חדשים.
  • לא מתאים לרוב רופאי השיניים מכיוון שדרוש תכנון קפדני מאד, מיומנות כירורגית גדולה במיוחד וניסיון שיקומי רב.

החיוך שחלמת עליו קרוב מתמיד!

לפגישת ייעוץ ואבחון אנא מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן