השתלת שיניים

השתלות שיניים בחיפה

מרפאת השיניים הרב תחומית בחיפה בראשות ד"ר אמיר וולף M.D, D.M.D, FNPS, מומחה לכירורגית פה ולסתות, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פה ולסתות בבית החולים רמב"ם, משלבת בין ההיבט הרפואי לאסתטי ומעמידה לרשותכם טיפולי השתלות שיניים הניתנים בסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר ע"י ד"ר וולף וצוות רב תחומי מקצועי ומיומן.

במרפאה תיהנו מהתאמת תכנית טיפול אישית, שיטות טיפול מרגיעות, בחזית הטכנולוגיה, מהירות ובטוחות. מערכות השתלים הן מהמובילות בעולם והטיפול כולל ליווי צמוד ועוטף על מנת שתוכלו לשפר את איכות חייכם, הביטחון העצמי ולהחזיר את היכולת התפקודית של מערכת הפה והלסתות, במקביל לחיוך אסתטי כובש כפי שחלמתם.

נגן וידאו אודות ד"ר אמיר וולף, מומחה לכירורגיה פה ולסתות בחיפה

מהו שתל דנטלי?

שתל דנטלי (Dental implant) הינו התקן דמוי בורג בעל הברגה כפולה (חיצונית ופנימית) המשמש כנקודת עיגון ללסת ובסיס תמיכה לשחזור אסתטי של שן מלאכותית בו משתמשים במסגרת הליך כירורגי של השתלת שיניים על מנת להשלים שיניים חסרות או שנעקרו.

למעשה מדובר ביחידה שיקומית המחולקת לשניים: הכותרת – החלק הלעיסי שחשוף לחלל הפה והשורש – חלק השן העגון בתוך הלסת.

החלק הכותרתי עשוי לרוב חרסינה או חומר קשה אחר אותו אנו רואים, מרגישים ולועסים. לעומת זאת, החלק השורשי (השתל הדנטלי) הינו גוף עשוי מסגסוגת טיטניום המוחדר ללסת בצורה מדויקת ומתוכננת מראש ואינו חשוף לחלל הפה.

לסיכום השתל הדנטלי מהווה את האנלוגיה לשורש השן, ולמעשה מהווה את הבסיס החזק לשיקום (כתר) העתידי על מנת שיוכל לעמוד בכוחות לעיסה ולתת מענה אסתטי דנטלי לאורך זמן.

למה השתלת שיניים?

השתלת שיניים בשנים האחרונות הלכה ותפסה תאוצה בתחום רפואת השיניים בזכות המהפך הטכנולוגי וטכניקות טיפול מגוונות ומתקדמות. הליך ההשתלה הכירורגי והשתלים הדנטליים מהווים אופציה חדשנית ומועדפת המספקת פתרון דנטלי קבוע לפרק זמן ארוך לאנשים מחוסרי שיניים מסיבות שונות כגון: הרס כותרתי של שיניים שלא ניתן לשיקום, הרס השן בגלל עששת, מחלות חניכיים, אובדן עצם הלסת, עקירת שיניים, אובדן שיניים בשל חבלה, טראומות ותאונות שונות.

השתלת השיניים מתבצעת בין ההיבט הרפואי לאסתטי והשתלים הדנטליים בשונה משיניים תותבות וגשרים מודבקים הינם הפתרון הקרוב ביותר לשיניים טבעיות. השתלים הדנטליים מקובעים לעצם הלסת ומאפשרים לאנשים להחזיר את היכולת התפקודית של מערכת הפה והלסתות עם נוחות מרבית, לשפר את איכות החיים, הביטחון העצמי ועם עבודה נכונה ומדויקת של מומחה לכירורגיה פה ולסתות בשילוב רופא שיניים משקם גם נהנים ממראה טבעי ואסתטי של השיניים.

נגן וידאו אודות השתלות שיניים בחיפה | ד"ר אמיר וולף | ערוץ 13

למעשה בזכות שיטות הטיפול והטכנולוגיות המתקדמות להשתלות שיניים ניתן כיום להשלים שיניים חסרות בקיצור תהליכים וללא זמן המתנה ארוך ומה שנחשב היה בעבר כחלום וקשה להשגה הפך כמעט לסטנדרט על מנת להחזיר מערכת פה ולסתות אסתטית, פונקציונלית ומאוזנת לאורך שנים רבות במצבים בהם אין אפשרות ״להציל״ את השיניים הטבעיות.

שיעור הצלחת השתלת שיניים

השתלת שיניים היא אחת הפרוצדורות הכירורגיות השכיחות ביותר בתחום רפואת השיניים כשעל פי ההערכות אלפי אנשים עוברים אותה מדי שנה עם שיעור הצלחה גבוה העומד על כ- 95% הצלחה.

חשוב לציין, כי הדרך הטובה ביותר להשיג מערכת אסתטית, פונקציונלית ומאוזנת לאורך שנים רבות היא כמובן לשמור על השיניים הטבעיות הקיימות. במרפאת השיניים הרב תחומית ד"ר וולף שבחיפה אנו עושים את המקסימום על מנת לשמור על השיניים הטבעיות בעזרת הדרכה להיגיינה אוראלית, ניקוי יסודי, ניתוחי חניכיים ועוד. במצבים בהם אין אפשרות ״להציל״ את השיניים אזי בצוע שיקום על גבי שתלים דנטליים הינה אופציה מצוינת.

בהקשר זה יצוין, כי השתלים הדנטליים מתאימים למרבית האוכלוסייה ואינם מושפעים כלל מגיל המטופלים אך, ישנם גורמים שיש להם השפעה שלילית להצלחת השתלת השיניים. לדוגמה אדם שמצב בריאותו יציב, גם אם יש לו מחלה כרונית ברקע יכול כיום ליהנות מהאפשרות של השתלת שתלים דנטליים לעומת זאת, אדם שיש לו ברקע מחלות הגורמות לדיכוי חיסוני כגון: סכרת לא מאוזנת הינה עשויה להשפיע לשלילה או לרעה על סיכוי הצלחת השתלים. בנוסף, גורם סיכון משמעותי הינו עישון ולכן, למעשנים קיים נוהל הפסקת עישון לתקופה שלפני ואחרי השלב הכירורגי של השתלת השיניים.

יתרה מזאת, בכל פרוצדורה כירורגית גם כאן קיימים סיבוכים. סבוכים אלו העלולים להתרחש כוללים בין היתר פגיעה עצבית, החדרת השתל לחללים סמוכים בפנים, דימום, כשלון של שתלים וזיהומים של הלסתות. לפיכך חשוב ששלב זה של השתלת השיניים יבוצע ע״י כירורג פה ולסתות מומחה על מנת לצמצם למינימום את הסיבוכים וכן להתמודד איתם במידה ויתרחשו.

שלבי תהליך השתלת שיניים?

  • בדיקה, ייעוץ והכוונה רפואית: יבצוע ע"י המומחה לכירורגיה פה ולסתות כולל צילום פנורמי או CT אשר יסייעו להעניק את מירב המידע הנדרש לגבי אזור ההשתלה לצורך קביעת תכנית טיפול אישית המחייבת דיוק רב ותכנון קפדני. *למטופלים חרדתיים קיימת אפשרות לטיפול בסדציה או הרדמה כללית אשר תיקבע בשלב קביעת התוכנית טיפול.
  • תהליך החדרת השתל הדנטלי המחולק לשניים: בשלב הראשון השתל מוחדר ללסת ע״י הכירורג פה ולסתות מומחה. לאחר מכן השתל זקוק לתקופת החלמה קצרה על מנת שתהליכי בנייה של עצם סביבו יתרחשו ללא הפרעה. בשלב השני, הכירורג פה ולסתות חושף את השתל לחלל הפה על מנת שרופא השיניים המשקם יוכל לקחת מידות ולבצע את השיקום הנחשק.
  • השתלת שיניים והשיקום: לעיתים ניתן לבצע את החדרת השתל והשיקום באותו הזמן אך לא תמיד ולא לכל אחד. הפרסומים הרבים המנסים לשווק כאילו ניתן לבצע את כל הטיפול ביום אחד באופן כוללני, מטעים ועלולים להוריד את סיכויי ההצלחה של הטיפול.
  • תחזוקה השתלים הדנטליים: תחזוקה ומעקב קפדניים חיוניים לאחר ביצוע השתלת שיניים. התחזוקה תבוצע ע"י שמירה על היגיינת פה קפדנית יומיומית ע"י המטופל בביתו וע"י ניקוי יסודי ומקצועי אצל השיננית בתדירות שתקבע ע"י הרופא בדרך כלל כל 3-6 חודשים ואחת לשנה תבוצע ביקורת תקופתית אצל הרופא.
  • שינוי הרגלים העלולים להזיק לשתלים כגון: עישון ע"י הפסקתו במידת האפשר, שחיקת שיניים (bruxism) ע"י הכנת סד לילה למטופל בסיום הטיפול השיקומי.
  • שליטה ואיזון מחלות הגורמות לדיכוי חיסוני כגון: סכרת שבמידה ואינה מאוזנת עלולה להשפיע לשלילה או לרעה ולגרום להתפתחות מחלת חניכיים סביב השתלים כמו גם סביב שיניים טבעיות העלולה לגרום בסוף לאבדן שיניים והשתלים.

אפשרויות השתלת שיניים ושיקום ע״ג שתלים דנטליים

  • השלמת שן בודדת ע״ג שתל דנטלי אחד בשיטה השמרנית והקלאסית.
  • השלמת חוסר של כמה שיניים ע״י מספר שתלים דנטליים במגוון שיטות וטכניקות טיפול חדשניות ומתקדמות.
  • שתלים דנטליים כבירגי עיגון לתותבת במגוון שיטות וטכניקות טיפול מתקדמות.
  • שתלים דנטליים בהעמסה מיידית הכולל בתוכו מספר טכניקות טיפול להשתלת שיניים מבניהן שיטת All On 4-6-8 ועוד.
  • השתלת שיניים למחוסרי עצם.
  • השתלת שיניים זיגומטית.
  • השתלת שיניים דיגיטלית.

יתרונות שימוש בשתלים דנטליים

  • איכות חיים: שתל דנטלי מונע את הצורך בתותבות נשלפות הנשענות על החניכיים וגורמות לאי נוחות, כאבים, ספיגת עצם ומעניקות רק כ- 40% בלבד מיעילות לעיסה רגילה. ביצוע השתלת השיניים הינו פתרון דנטלי המאפשר בנית כתר או גשר קבוע וע"י כך ניתן להגיע ליעילות ונוחות לעיסה הדומים למשנן הטבעי. לסיכום איכות החיים, הביטחון והדימוי העצמי משתפרת עם שתלים דטליים המשמשים כשיניים חלופיות שמתפקדות, נראות ומעניקות תחושה הקרובה ביותר לשיניים טבעיות.
  • שימור שיניים בריאות: שתל בודד ובניית כתר אסתטי מעליו מונע את הצורך בהשחזת שיניים סמוכות ובריאות לצורך הרכבת גשר.
  • אסתטיקה: שיקום באמצעות כתרים ע"ג שתלים דנטליים מעניק מראה אסתטי משופר ותחושה הדומה לשיניים הטבעיות תוך שמירה על מבנה פנים מקורי. השתלים עוברים אינטגרציה לתוך מבנה העצם ועוזרים בשמירה מפני אבדן העצם והחניכיים נוסף אשר מתרחשת לרוב לאחר שיקום נשלף של תותבות, עקב חוסר היציבות שלהם.
  • עיגון וייצוב תותבות במקרים של חוסר שיניים כללי: תותבות מהוות תחליף ירוד לשיניים טבעיות. ניתן לעגן ולייצב תותבת ע"י 2-4 שתלים באמצעות חיבורים מיוחדים המעניקים נוחות וביטחון בדיבור ובאכילה.
  • לשתלים הדנטליים יש יתרון על פני שחזורים על שיניים קיימות וטבעיות מאחר והשתלים אינם רגישים לעששת דנטלית. דווח בעבר כי עששת משנית היא הסיבה המרכזית לכשל שחזורים בשיניים טבעיות.
  • ביטחון ודימוי עצמי: בזכות היתרונות הרבים של שיניים חלופיות הנתמכות ע"י שתלים דנטליים רבים מעידים כי הם השיבו והרגישו שיפור בביטחון והדימוי העצמי כתוצאה מהחזרת היכולת התפקודית של מערכת הפה והלסתות, הנוחות, שיפור במראה האסתטי ובבריאות הדנטלית.
  • שיעור ההצלחה: השתלת שיניים היא אחת הפרוצדורות הכירורגיות השכיחות ביותר בתחום רפואת השיניים כשעל פי ההערכות אלפי אנשים עוברים אותה מדי שנה עם שיעור הצלחה גבוה העומד על כ- 95% הצלחה.

גורמים המשפיעים על הצלחת השתלת השיניים

  • תוכנית טיפול נכונה ואינטגרטיבית בהתאמה אישית עם התייחסות לנתונים ולסטטוס מצב הבריאותי הכללי, החניכיים ועצם הלסת.
  • מבנה הפנים, טונוס השרירים, יחסים בין לסתיים כמו כן, גם מצב השיניים הנשארות בקרבת השתלים העתידיים.
  • טיפולי במחלות חניכיים: מחקרים רפואיים על שתלים לחולים במחלות חניכיים שעסקו בנושא בעבר מצאו, כי חיידקים שנמצאו סביב שיניים טבעיות שהיו נגועות במחלות חניכיים אכן עוברים גם לשתלים. בנוסף, יש קשר ברור בין מחלות חניכיים לבין עמידות השתלים, כאשר אצל מטופלים בעלי מחלות חניכיים השתלים היו הרבה פחות עמידים. למעשה, אצל חולים אלה שיעור הכישלון היה גבוה עד פי 8 מאשר אצל חולים בריאים, וכך הובררה המסקנה הבאה: חייבים לטפל במחלת חניכיים לפני ביצוע השתלת שיניים. טיפול נכון במחלת החניכיים מפחית את כמות החיידקים בפה וכך מקטין את הסיכון לכישלון השתל. בנוסף, לאנשים עם נטיה תורשתית למחלת חניכיים להגיב בספיגת עצם מוגברת סביב השתלים להימצאות של חיידקים, ולכן חשוב מאוד לבצע טיפול יסודי במחלת החניכיים לפני ביצוע ההשתלות עצמן.
  • התאמה טובה בין רמת הציפיות של המטופל ואפשרויות הטיפול באזור הטיפול.
  • מצב הסיסטמי של המטופל \ הדר מחלות כרוניות לא מאוזנות שיכולות להפריע לתהליך הריפוי כגון: סכרת, סרטן ועוד אשר גורמים אלה מורידים את אחוזי ההצלחה.
  • איכות השתל, נמדדת בדיוק בטכניקות היצור והקפדה על הגימור.
  • שטח פני השתל הדנטלי, מחקרים רבים הוכיחו שככל ששטח פני השתל גדול יותר ההתמזגות עם העצם טובה יותר ועמידה לאורך זמן.
  • מיומנות והידע המקצועי של הרופא אשר מבצע את תהליך השתלת השיניים.
  • שיתוף פעולה מצד המתרפא והקפדה על היגיינה אורלית ובראותו הכללית.
  • עישון אשר הינו פוגע ברקמות המאחזות של השתל.
  • כמות ואיכות הרוק.
  • נטילת תרופות מקבוצת הביפוספונטים אשר הינו גורם הפוגע בהיקלטותם של השתלים הדנטליים.
  • הקרנות לטיפול בסרטן אשר פוגע באיכות העצם האוחזת בשתל הדנטלי.

אצל מי מומלץ לבצע השתלת שיניים?

השתלת שיניים הוא ניתוח רפואי לכל דבר המשפר את איכות החיים ומעניק פתרון מצוין ויעיל להחזרת היכולת התפקודית של מערכת הפה והלסתות במקביל לשיניים אסתטיות למי שאיבדו שיניים או במצבים בהם אין אפשרות ״להציל״ את השיניים. למרות זאת, אחד הפחדים הגדולים של מטופלים הניגשים לבצע את הטיפול הכירורגי של השתלת שיניים הוא הפחד מסיבוכים אפשריים ומכישלון ההשתלה.

אז נכון שכמו בכל פרוצדורה כירורגית גם בטיפול כירורגי של השתלת שיניים עלול להיווצר סבוכים שימנעו את התוצאה המבוקשת, ואף יובילו להיווצרות בעיות רפואיות חדשות. אך יחד עם זאת, עדיין מדובר בטיפול כירורגי בטוח מאוד שזקוקים לו ושיעור ההצלחה גבוה העומד על כ- 95% הצלחה.

נציין, כי על פי החוק בישראל, כל רופא שיניים מורשה לבצע את הטיפול הכירורגי של השתלת שיניים. יחד עם זאת, יש לזכור שהשתלים הדנטליים מחוברים באופן הדוק אל החניכיים ולעצם הלסת ותהליך יישום השתלת השיניים הינו פרוצדורה כירורגית הדורשת מקצועיות בלתי מתפשרת ומיומנות רבה על מנת לצמצם למינימום סיבוכים אפשריים העלולים להתרחש כבכל פרוצדורה כירורגית וכן להתמודד ולהעניק פתרונות באופן מהיר במידה ויתרחשו בפרט במקרי קיצון עד לקבלת תוצאה מיטבית על מנת שבסוף הדרך הליך השתלת השיניים יעבור בהצלחה.

לכן, מומחה לכירורגית פה ולסתות בעל ניסיון ומיומנות רבה הוא השותף המתאים ביותר עבורכם לביצוע השתלת שיניים בפרט אצל מטופלים מחוסרי עצם ובעלי מצבים רפואיים מורכבים.

לסיכום היתרון שביישום הטיפול הכירורגי של השתלת שיניים ע"י מומחה לכירורגית פה ולסתות מקצועי, בעל מוניטין וניסיון לא רק בעולם הכללי של השתלות השיניים, אלא בשיטת ההשתלה הספציפית שתיושם לכם בטיפול הינו ברור, למומחה כזה ישנה ראיה רחבה וכוללת על מצב הפה, השיניים והלסתות של המטופל עם כלים ויכולת למנוע סבוכים אפשריים וכאמור, להגיב במהירות במקרה שמשהו השתבש בתהליך, למנוע הידרדרות ולתת פתרונות גם במצבים מורכבים ולהביא לתוצאה מיטבית.

החיוך שחלמת עליו קרוב מתמיד!

לפגישת ייעוץ ואבחון אנא מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן